صفحه اصلی   |   اخبار    |   امتحانات    |   آموزش    |   گالری تصاویر    |   معرفی کارکنان    |   قوانین و مقررات    |   تماس با ما    |   درباره ما    |   جستجو    |      
جمعه 03 بهمن 1399 - 09 جمادی الثانی 1442 - Fri 22 January 2021   ساعت ورود:   10:19:12
  آرشیو سوالات

 اول
 دوم
 سوم
 چهارم
 پنجم
 ششم


  موضوعات

 پیام های آسمانی
 روان شناسی
 ادبیات فارسی
 علم و فن آوری
 ریاضیات
 تاریخ، جغرافیا و اجتماعی
 مطالب جالب
 بازی وسرگرمی
 بهداشت و سلامت
 فرهنگی و هنری
 مناسبت ها
 تعلیم و تربیت
 اخبار مدرسه
 مدیریت

  روز تولد
تولدتون مبارک تمام لحظه هایتان سر شار از شادی ونشاط

ابراهیم جوکار

روز تولد: 17 بهمن

اسماعیل اسماعیل نژاد خوری

روز تولد: 22 بهمن

طاهر رحیم زاده

روز تولد: 24 بهمن

مبین داودی

روز تولد: 26 بهمن



  لیگ برتر ایران جام خلیج فارس
 

  چپ دستی و راستی چه تاثیری در اختلالات ویژه یادگیری دارد؟
زمان انتشار: 23 ارديبهشت 1399 - 00:01:42       موضوع: روان شناسی

چپ دستی و راستی چه تاثیری در اختلالات ویژه یادگیری دارد؟


"چپ دستی و راستی چه تاثیری در اختلالات ویژه یادگیری دارد؟"
 
بسیاری از مهارتهای خواندن و نوشتن و ریاضی و ورزش وابسته به حرکت دستان است. هر دست داده های محیط پیرامونی را یک نیمکره مغزی هدایت می کند. دست راست به نیمکره "چپ" و دست چپ داده ها را به نیمکره "راست" هدایت می کند. اکثر کودکان در سن سه سالگی بطور کامل از یک دست برتر وغالب استفاده نمی کنند ولی در سن چهار سالگی به این وضیعت پایان می دهند ودست غالب و برتر مشخص و تثبیت می شود. تحقیقات نشان داده است راست دستی یا چپ دست بودن کودکان ژنتیکی است. به لحاظ همین ما در کلینیک های درمانی اختلالات ویژه یادگیری و نیز به معلمان و مربیان مراکز آموزشی و والدین آموزش می دهیم که چگونه اندام های دچار عدم غلبه طرفی را غالب سازند.تا از آسیب های اجتماعی و روانی و آموزشی کودک در آینده پیشگیری شود.حال اگر پدر و مادری "راست دست" باشند به احتمال ۹۸ درصد فرزندشان نیز راست دست خواهد بود. اگر یکی از والدین "چپ دست" باشد احتمال ۱۷ درصد و اگر هردو والد چپ دست باشند به احتمال ۵۰ درصد فرزند آنان "چپ دست" خواهد شد.
 
 
اما دانش آموز و بزرگسالی که چپ دست است از بسیاری از امکانات طبیعی محروم خواهد شد. چرا که بیش از ۹۵درصد امکانات برای ۸۰ درصد افرادی که راست دست هستند طراحی و تولید می شود. نظیر میز و صندلی مدرسه، طریق نوشتن  خطوط فارسی، خواندن فارسی، باز وبسته شدن درها، نصب دگمه و زیپ در البسه، امکانات اتومبیل، طراحی پارکنیک ها، رفت و آمد خیابان ها وجاده ها، ابزارآلات فنی وهنری و...
 
لذا دانش آموزی که برتری غلبه چپ دارد دست خط بد، نارسا نویسی، کج نویسی، کمرنگ نویسی، چرخش اندام، اختلالات نشستن، آرتروزگردن، انحراف ستون فقرات، اختلال وسازش با هم میزی، کند نویسی، پرفشار نویسی، اضطراب در او مشاهده خواهد شد. همه موارد فوق احتمال دارد کودک و دانش آموز را در مسیر افت تحصیلی و اختلالات یادگیری قرار دهد.

 





نظرات
هیچ نظری درباره این مطلب تا کنون به ثبت نرسیده است.

فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)

آدرس وب سایت یا وبلاگ (اختیاری)

http://

نظر شما

لطفا کد امنیتی را وارد کنید:



  ورود
نام کاربری:
رمز عبور:



  اوقات شرعی به افق لار
 

  تقویم شمسی
 

  دیکشنری آنلاین
 

  نمایش آمار بازدید
 

 
           

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است